Întrebări Frecvente

Categoria părinte: TeSTED Categorie: Detalii

1. Ce este mecanismul de intervenție TeSTED și cum ne ajută în prevenirea abandonului școlar?

Mecanismul TeSTED este un sistem de interventie cuprinzător, dezvoltat în cadrul parteneriatului Erasmus+, care ne permite să identificăm elevii cu risc de abandon școlar. Acest mecanism se bazeaza pe o combinație de instrumente precum chestionarul psihometrice și socio-economic si manualul de utilizare, programul de formare, brosuri informative si metodologia pentru implementarea mecanismului de interventie, oferind o imagine clară asupra factorilor care pot influența decizia unui elev de a părăsi școala. Prin intermediul acestui mecanism, putem interveni proactiv cu programe de sprijin personalizate.

 

2. Cum vor fi utilizate chestionarele de evaluare? Cui vor fi administrate?

Chestionarele pot fi administrate tuturor elevilor din școala, într-o manieră confidențială. Chestionarul psihometric va evalua aspecte legate de motivație, adaptare școlară și starea de bine emoțională, în timp ce chestionarul socio-economic va identifica factori precum situația familială, condițiile de locuit și accesul la resurse. Aceste date ne vor ajuta să înțelegem mai bine contextul fiecărui elev și să identificăm posibilele bariere.

 

3. Cine va fi responsabil de administrarea și interpretarea acestor instrumente?

Personalul didactic și de sprijin care va face parte din Biroul de implementare/Biroul de acțiune, va fi direct implicat în implementarea mecanismului de interventie, prin identificarea factorilor de risc și planificarea intervențiilor adecvate.

 

4. Cum vom comunica elevilor și părinților despre acest mecanism? Vor înțelege beneficiile?

Vor fi utilizate broșuri și infopack-uri special create pentru a explica într-un limbaj clar și accesibil scopul și beneficiile mecanismului TeSTED. Vor fi organizate ședințe de informare pentru elevi și părinți, unde vor fi subliniate confidențialitatea datelor și modul în care acest sistem îi poate ajuta pe elevi să își finalizeze studiile. Accentul va fi pus pe sprijinul care poate fi oferit, nu pe o "etichetare" a elevilor.

 

5. Ce se întâmplă după identificarea elevilor cu risc de abandon? Ce tipuri de intervenții pot fi implementate?

Odată identificați elevii cu risc, se va elabora un plan de intervenție personalizat pentru fiecare. Acestea pot include: sesiuni de consiliere individuală sau de grup, programe de tutorat, activități de dezvoltare a abilităților de învățare, implicarea în activități extracurriculare, suport psiho-pedagogic și, dacă este cazul, colaborarea cu familiile și cu servicii sociale externe. Scopul este de a aborda cauzele specifice ale riscului de abandon.

 

6. Cum vom măsura eficacitatea mecanismului TeSTED? Vom avea indicatori clari de succes??

Vor fi folositi indicatori de performanță. Va fi monitorizată rata de retenție școlară a elevilor implicați în program, progresul academic, prezența la ore și nivelul de satisfacție al elevilor și al părinților. De asemenea, va fi colectat feedback-ul de la personalul didactic implicat. Toate aceste date vor fi analizate pentru a evalua eficacitatea intervențiilor și pentru a aduce îmbunătățiri continue mecanismului TeSTED.

Accesări: 174
Website Security Test