FINALIŞTI CONCURS “VOCEA ŞCOLII IEŞENE”

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Marți, 28 Februarie 2017
Scris de Secretariat

În urma jurizării pieselor trimise de către cei 187 de candidați, comisia desemnată de către Inspectoratul Școlar Judeţean Iaşi a selectat 20 de concurenți pentru finala din 10 martie 2017.

Îi felicităm pe cei 20 de finaliști, dar și pe ceilalți participanți la acest concurs.

Toți cei care au intrat în această competiție vor primi diplomă de participare și vor avea intrarea liberă alături de părinți la finala din 10.03.2017.

Mulțumim reprezentanților IŞJ pentru jurizarea obiectivă, profesionalismul și obiectivitatea de care au dat dovadă!

Vom reveni cu detalii legate de desfășurarea finalei în zilele următoare.

 

Listă finaliști Vocea Școlii Ieșene 4

În atenţia Domnului Prim Ministru Sorin Mihai Grindeanu

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Vineri, 24 Februarie 2017
Scris de Secretariat

Prin prezenta, dorim să vă aducem la cunoştinţă situaţia îngrijorătoare pe care o înregistrăm la nivelul grupului socio-profesional pe care îl reprezentăm.

În anul 2015, am înregistrat la nivelul sindicatului nostru (organizaţie cu 8000 de membri) un număr de 12 cereri ajutor social având drept cauză diverse tipuri de cancer.

În anul 2016, numărul cazurilor a crescut dramatic ajungând la 26.

Putem bănui că în afară de ceea ce înregistrăm noi au mai fost şi alte situaţii care nu ne-au fost semnalate.

Incidenţa crescută a acestei boli ne determină să tragem un semnal de alarmă la autorităţile statului român pentru a aduce la cunoştinţă faptul că bănuim şi existenţa unor cauze care ar putea fi stopate de către autorităţi.

Prin urmare, vă rugăm să întreprindeţi toate diligenţele pe care vi le conferă autoritatea de Prim Ministru, pentru a cere instituţiilor cu responsabilitate în domeniu (Ministerul Sănătăţii Publice, Direcţia Sanitar Veterinară, Ministerul Mediului, SRI) să identifice cauzele subiective şi să ia măsuri pentru neutralizarea acestora.

Considerăm sănătatea publică ca o zonă de securitate naţională care trebuie tratată cu foarte multă atenţie!

Avem speranţa că veţi acţiona energic la nivelul instituţiilor amintite şi că în foarte scurt timp vom avea şi explicaţii ale autorităţilor pentru problema prezentată!

pdf 100

GRAFIC DE DESFASURARE - GRADATIA DE MERIT

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Miercuri, 22 Februarie 2017
Scris de Secretariat

pdf 100

COMUNICAT SALARII PERSONAL NEDIDACTIC

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Miercuri, 22 Februarie 2017
Scris de Secretariat

     În urma negocierilor purtate astăzi, 22.02.2017, de către reprezentanţii Federaţiilor Sindicale cu Primul Ministru Sorin Mihai Grindeanu, s-a clarificat situaţia majorărilor salariale pentru personalul nedidactic.

      În Şedinţa de Guvern de joi, 23.02.2017, se va adopta o Ordonanţă prin care salariile personalului nedidactic vor fi majorate cu 15 – 20% începând cu data de 1 februarie 2017.

STRUCTURA ANULUI SCOLAR 2017 - 2018

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Marți, 14 Februarie 2017
Scris de Secretariat

Structura semestrului I:

Cursuri:  11 septembrie 2017 - 22 decembrie 2017;

Vacanță înv. primar și preșcolar: 28 octombrie-5 noiembrie 2017;

Vacanță: 23 decembrie 2017-14 ianuarie 2018;

Cursuri: 15 ianuarie-2 februarie 2018;

Vacanța intersemestrială:3 februarie-11 februarie 2018;

 

Structurasemestrului al II-lea:

Cursuri:  12 februarie  –30 martie 2018;

Vacanţa de primăvară: 31 martie  – 10aprilie 2018;

Cursuri: 11aprilie 2018 – 15iunie 2018;

Vacanţa de vară: 16 iunie 2018 –  9septembrie 2018.

Săptămâna Școala Altfel” va avea două date la alegere, în luna noiembrie 2017 sau aprilie 2018.

REGULAMENTUL CONCURSULUI DE INTERPRETARE “VOCEA ŞCOLII IEŞENE”

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Joi, 09 Februarie 2017
Scris de Secretariat

vocea scolii.mic

Concursul se adresează elevilor din învățământul preuniversitar ieșean de stat sau privat (școli de masă, școli speciale și integratoare, palatele și cluburile copiilor), cu vârste cuprinse între  10 şi 19 ani.

            Scopul concursului este de a identifica și promova tinerii ieșeni, capabili de performațe artistice deosebite în domeniul vocal.

            Obiective:

  •  Valorificarea competențelor artistice ale elevilor prin organizarea unui concurs de specialitatea;
  • Modelarea spirituală a copiilor prin dezvoltarea unei atitudini reflexive asupra valorii artelor în viaţa omului şi cultivarea interesului şi pasiunii elevilor pentru arta vocală;
  • Formarea atitudinilor morale şi civice prin participarea directă la manifestările artistice de calitate.

            Modalitatea de realizare a competiției:

Concursul se realizează în două etape: etapa preselecției participanților și concursul propriu-zis.

  1. Etapa preselecției:

- înscrierea participanților se realizează prin trimiterea pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.a unei înregistrări audio sau video, link youtube a unei lucrări muzicale interpretate de candidat;

- o comisie de specialitatea va selecta un nr. de 5 - 10 interpreți.Termen: până pe 25 februarie 2017.

- anunțarea finaliștilor. Termen: 27 februarie 2017.

  1. Concursul propriu-zis:

            - concursul - spectacol se va desfășura în Sala Polivalenta Iași;

            - la concurs vor putea participa, pentru a-i susţine pe finalişti, maximum 100 colegi sau prieteni ai acestora, părinți și cadre didactice. Aceştia vor fi însoţiţi la concurs de cadre didactice de la unitatea şcolară de provenienţă (10 elevi însoțiți de un profesor), respectându-se prevederile legale MEN cu privire la organizarea în condiții de siguranță a activităților de timp liber în învățământul preuniversitar (OMENCS nr.3637/12.04.2016).

  1. Accesul în Sala Polivalentă va fi permis până la ora 19:00, ora începerii concursului.
  2. Intrarea se va face pe baza: cardului USLIP sau a invitațiilor personalizate, iar în cazul elevilor pe baza carnetului de elev de la școlile de unde provin finaliștii.
  3. Premiile acordate vor fi:
  • Diplomă de participare pentru toți finaliştii.
  • Diplome şi premii în bani după cum urmează:

- 700 lei – premiul I,

- 500 lei – premiul II,

- 300 lei – premiul III,

- 100 lei pentru Menţiune.

Toţi finaliştii minori vor fi însoţiţi de părinţi la Sala Polivalentă.

Reugulamentul concursului se poate vizualiza si descarca accesand urmatorul link:

pdf 100

ANUNŢ CONCURS DE INTERPRETARE “VOCEA ŞCOLII IEŞENE”

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Miercuri, 08 Februarie 2017
Scris de Secretariat

       USLIP IAŞI în parteneriat cu ISJ IAŞI şi Consiliul elevilor organizează Concursul de interpretare “VOCEA ŞCOLII IEŞENE - 2017” ce se va desfăşura în perioada 9.02.2017 – 10.03.2017.

          Regulamentul poate fi consultat pe site-ul oficial al sindicatului nostru www.uslipiasi.ro şi pe pagina de facebook USLIP IASI NEWS.

       Participanţii vor trimite până pe data de 25.02.2017 la adresa de mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. înregistrări audio, video sau link-uri unde pot fi vizualizate piesele înscrise în concurs.

            Finala va avea loc în data de 10 martie 2017, ora 19:00, la Sala Polivalentă din Iaşi.

           În gala finală vor fi invitaţi interpreţii de muzică uşoară LIDIA BUBLE şi PEPE.

       Evenimentul este susţinut de PARTENERUL PRINCIPAL USLIP IAŞI – ARCADIA – SPITALE ŞI CENTRE MEDICALE.

COMUNICAT SALARII PERSONAL NEDIDACTIC ŞI DIDACTIC

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Vineri, 03 Februarie 2017
Scris de Secretariat

1. Toate salariile personalului nedidactic se majorează cu 20% începând cu 1 februarie 2017 în conformitate cu Ordonanţa 2/2017.

2. Vă informăm că FSLI, Federaţie la care este afiliat şi USLIP IAŞI, face demersuri la Ministerul de Finanţe şi Ministerul Educaţiei Naţionale pentru ca aplicaţia EDUSAL să permită calculul corect al drepturilor salariale.

Menţionăm că aplicaţia nu permite în acest moment calcularea sporurilor şi indemnizaţiilor la salariile de bază majorate la 1 ianuarie 2017, acestea fiind calculate prin raportare la salariile de bază din luna decembrie 2017, ceea ce este în flagrantă contradicţie cu prevederile HG 38/2017.    

CAMPANIE DE AMENDARE A LEGII EDUCAŢIEI NAŢIONALE PRIN STRÂNGERE DE SEMNĂTURI

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Miercuri, 01 Februarie 2017
Scris de Secretariat

USLIP IAŞI demarează campania de strângere de semnături la nivelul sindicatului nostru care vizează debirocratizarea activităţii cadrelor didactice, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi creşterea calităţii educaţiei.

Propunerile se regăsesc în tabelul anexat.

pdf 100

 

„Pe viitor ar trebui să vorbim nu de reforma învăţământului, ci de modernizarea lui“ - Interviu cu Prof. Laviniu Lăcustă, Preşedintele USLIP Iaşi - TRIBUNA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI

Categorie: Noutăţi / Evenimente
Publicat: Vineri, 27 Ianuarie 2017
Scris de Secretariat

pg 6

Stimate domnule profesor, sunteţi preşedintele unuia dintre cele mai mari sindicate din educaţie. Cum a început anul pentru şcoala din judeţ pentru numeroasele cadre didactice din această parte a ţării? Ce probleme, ce urgenţe aţi moştenit din anul 2016?

Aveţi dreptate. Sindicatul ieşean este cel mai mare sindicat, ca structură juridică, însumând aproximativ 1.300 de membri. În ceea ce priveşte urgenţele, mai avem încă unele probleme care aşteaptă rezolvare. Orele de educaţie fizică, spre exemplu: nu peste tot acestea sunt ţinute de către profesori, ci de către învăţători, fapt neconform cu Legea educaţiei naţionale. Acest aspect, însă, este cauzat tot de anumite prevederi din lege care fac, cel puţin până în acest moment, imposibilă asigurarea finanţării numărului total de posturi, la nivelul întregului judeţ Iaşi. Aceasta ar fi o primă prioritate. În acest sens, recent am cerut o nouă comisie paritară la nivelul inspectoratului şcolar judeţean pentru a creiona o soluţie pe care să o prezentăm ulterior celor din Ministerul Educaţiei Naţionale, dacă nu vom putea găsi, în timp util, o soluţie locală la această problemă.

O altă problemă este legată de plata dobânzilor. Avem hotărâri judecătoreşti din anul 2014-2015 şi există riscul să intrăm în zona de prescripţii. Trebuie spus că la nivelul judeţului nu s-a plătit până în prezent niciun leu pe dobânzi. În sfârşit, ar mai fi scăderea cu două ore a normei profesorilor cu gradul didactic I şi douăzeci şi cinci de ani vechime. Din acest punct de vedere, avem probleme, în special, la nivelul unităţilor din zonele urbane şi în special din municipiul Iaşi.

Domnule profesor, cum a arătat anul 2016 pentru şcoala ieşeană?

2016 a fost un an foarte dificil pentru noi. Aş puncta doar câteva aspecte pe care intenţionăm să le rezolvăm. Este vorba despre problema secretarilor şi a contabililor; mă refer aici la cei care au avut diminuări salariale prin raportare la luna iulie 2016. Ni s-a părut principial să reacţionăm în momentul în care avem tăieri salariale şi am făcut tot ceea ce a depins de noi pentru a diminua problema. Rezultatul eforturilor depuse de noi a fost apariţia Ordonanţei nr. 935, din 16 decembrie, prin care a fost rezolvată, la acel moment, problema celor care au avut scăderi salariale, din categoria amintită.

Tot în 2016 ne-am confruntat cu câteva prevederi punctuale în ceea ce priveşte plata navetei în judeţul Iaşi. Am avut câteva comune – Mogoşeşti, Schitu Duca şi Lungani –, pe două dintre ele am reuşit să le rezolvăm prin hotărâre judecătorească, în ceea ce priveşte Schitu Duca am reuşit să rezolvăm această problemă pe cale amiabilă, în luna decembrie.

Acestea sunt, desigur, problemele cele mai zgomotoase cu care ne-am confruntat în 2016 şi pe care am încercat să le rezolvăm. La acestea se adaugă însă cele cu care ne confruntăm în momentul de faţă, pe care le-am amintit şi cărora încercăm să le găsim o rezolvare urgentă.

2016 a fost, integral, anul guvernării tehnocrate.

Din punctul nostru de vedere, Guvernul Cioloş putea face mult mai mult. S-au luat anumite măsuri fără o analiză preliminară serioasă, în acest sens Ordonanţa nr. 20 fiind un foarte bun exemplu de anomalie. Guvernul de tehnocraţi nu a făcut practic nimic în zona infrastructurii, deci pot vorbi despre o prestaţie mai curând mediocră a acestuia.

Ne aflăm la început de an, la început de guvernare de stânga. Ce părere aveţi despre programul de guvernare al PSD, în mod special în ceea ce priveşte educaţia?

Sunt foarte interesante promisiunile care vizează salarizarea, chiar dacă unora li se par nişte procente mari. Vreau să vă spun că dacă s-ar aplica acum majorarea de 15%, coroborată cu o majorare de încă 20% la 1 iulie şi încă 30% începând cu 1 ianuarie 2018, deci chiar cu aceste procente care, însumate, ajung la 65%, România rămâne tot pe ultimul loc la salarizare în Europa şi nu va reuşi să atingă nivelul de salarizare existent în cadrul grupului Vişegrad – Polonia, Cehia şi Ungaria. Asta arată că în România ne confruntăm cu o subfinanţare cronică în zona cheltuielilor de personal. Dar este un pas important pe care actualii guvernanţi înţeleg să-l facă şi, evident, nu poate fi decât salutat.

În ciuda tuturor acestor evidenţe despre care aţi amintit, faţă de acest program continuă să se manifeste o rezistenţă foarte puternică din partea Opoziţiei. Vi se pare acest program viabil, va putea fi pus în practică? Va rezista el atacurilor?

Este un program asumat în timpul campaniei electorale. În situaţia în care prevederile din acest program nu vor fi puse în aplicare, vor fi sancţionaţi la viitoarele alegeri. Noi sperăm însă să se ţină de cuvânt măcar cu 80% din ceea ce au promis.

Tot actualul guvern şi-a propus ca până la sfârşitul mandatului să ridice bugetul pentru Educaţie la nivelul celor 6% din PIB prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1 pe 2011. Credeţi că vor reuşi?

Este, dacă vreţi, o promisiune pe care noi considerăm că pot s-o onoreze. Nu va fi uşor, dar dacă România va beneficia de creşterile economice prevăzute de către instituţiile internaţionale, în următorii trei-patru ani ne vom putea apropia de bugetul de 6% care este mai mult decât necesar în Educaţie.

Din punctul meu de vedere, consider că pe viitor ar trebui să vorbim nu de reforma învăţământului, ci de modernizarea lui, nu de reforma Sănătăţii, ci de modernizarea sistemului de sănătate, nu de construcţii de autostrăzi ipotetice, ci reale. Cred că o ţară dezvoltată poate fi identificată după aceste trei elemente: şcoli moderne compatibile cu cele din Vest, cu profesori bine pregătiţi
şi bine plătiţi, spitale bine dotate, cu personal calificat şi motivat, şi, nu în ultimul rând, o infrastructură modernă, care să facă posibilă deplasarea decentă a oamenilor şi a mărfurilor, într-un interval scurt, fără riscuri vitale.

Ce vă aşteaptă în anul 2017, domnule preşedinte, pe dvs., pe sindicatul pe care îl conduceţi?

Depinde de factorul politic şi de maniera în care acest guvern a înţeles să-şi respecte promisiunile. Este evident că evoluţia, activitatea noastră se va mula pe această prestaţie, pe aceste promisiuni care sperăm să devină realitate. Pe de altă parte, aşa cum spune celebrul astrofizician Stephen Hawking, amintirile le avem doar despre trecut, viitorul este imposibil de văzut.

Avem însă aşteptări şi în cazul de faţă ele sunt mari. Dar, aşa cum nu o dată s-a întâmplat în decursul istoriei, uneori socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg.

Sperăm toţi ca actualii guvernanţi să se ţină, totuşi, de cuvânt şi să-şi respecte promisiunile făcute în campania electorală.

Şi noi sperăm şi chiar am dori să venim cu nişte propuneri la care lucrăm în prezent. Spre exemplu, ne-am dori foarte mult ca, odată la şapte ani, profesorii să beneficieze de un concediu de un an plătit, deoarece în sistemul de educaţie nivelul uzurii intelectuale este foarte ridicat. De asemenea, ne-am dori scăderea normei cadrelor didactice, de la optsprezece, la şaisprezece ore de predare. Opinia publică de la noi trebuie să ştie faptul că, în România, conform OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development), avem poate cea mai mare normă de predare din Uniunea Europeană, la cel mai mic salariu.

De asemenea, tot în lege ne-am dori să se prevadă ca numărul de elevi la clasă să fie mai mic decât în momentul de faţă, deoarece un profesor poate obţine rezultate cu atât mai bune cu cât numărul de elevi de care se ocupă este mai mic. Cu alte cuvinte, acest lucru ar fi în măsură să asigure o calitate ridicată a actului de predare.

Desigur, mai avem şi alte propuneri, pe care însă deocamdată nu le putem face publice, deoarece sunt mai revoluţionare şi trebuie argumentate solid. Evident că ne interesează şi conţinutul, dar ăsta este deja un aspect mai complex. Programele şcolare trebuie aerisite, iar conţinuturile trebuie să fie adaptate la noile realităţi şi aici trebuie să avem în vedere corelarea atât pe orizontală, cât şi pe verticală. Deocamdată lucrăm la toate aceste propuneri.

Nu putem încheia acest interviu fără să vorbim despre iarna care a afectat întreaga ţară. Cum se descurcă şcoala ieşeană în această perioadă de zăpezi abundente şi ger?

Am avut în perioada pe care o cunoaştem cu toţii câteva zile de suspendare a cursurilor. În special în mediul rural am întâmpinat greutăţi, pentru că şi de această dată ne-am lovit de problema infrastructurii rutiere. Cu siguranţă că, dacă am avea o infrastructură modernă, probabil că nu ar mai trebui suspendate cursurile în atâtea localităţi. În special din zonele rurale. Or, acest lucru generează şi discriminări. Sunt copii, nu puţini la număr, care au reproşat faptul că vor să facă ore, dar nu pot şi ne-au spus că nu e corect ca elevii din Iaşi să facă ore şi ei nu.

Sunt multe probleme care îşi aşteaptă rezolvarea în zona Educaţiei, printre care şi aceasta – diminuarea discrepanţei dintre rural şi urban.

Legat de acest aspect, există o altă propunere pe care vrem să o facem. Din datele pe care noi le avem, este o situaţie foarte grea din punctul de vedere al infrastructurii în zona rurală. Între anii 1990 şi 2013 s-au construit în ţara noastră 384 de unităţi şcolare. Avem un număr total de aproximativ 7.700 de structuri principale, la nivelul întregii ţări. Asta înseamnă că în acest interval de timp s-au construit aproximativ patru procente din totalul unităţilor şcolare. Însă nici acestea nou construite nu sunt compatibile ca standard cu cele din Vest. Matematic vorbind, 95% din unităţile şcolare din România au o vechime de peste treizeci de ani. În aceste condiţii, am sugera coaliţiei aflate la putere să aibă în vedere nu doar construcţia de grădiniţe – foarte necesare şi acestea (la nivelul Iaşului ar fi necesare cel puţin încă cincisprezece grădiniţe) –, ci şi construcţia unor şcoli, compatibile cu cele din vestul Europei, cu tot ce implică acest lucru: cantine, cabinete şcolare, baze sportive dotate cu tot ce trebuie, săli de clase cu dotări de ultimă oră, pentru a oferi calitate sistemului şi din acest punct de vedere. Din păcate, asta nu au înţeles guvernanţii de acum câţiva ani, că problema învăţământului în România nu poate fi rezolvată prin închiderea de şcoli, ci prin construire şi modernizare.

Pentru rezolvarea tuturor acestor probleme şi a multor altora cu care se confruntă sistemul de educaţie din ţara noastră e nevoie, desigur, de bani, de bunăvoinţă, dar şi de un dialog real între părţile implicate.

Aţi spus foarte bine „dialog real“, pentru că, să ştiţi, la nivel teoretic, dialog a existat şi pe vremea ministeriatului lui Daniel Funeriu, dar un dialog mimat. Ceea ce ne interesează pe noi este ca problemele pe care le aducem la cunoştinţă oficialilor din minister, din guvern să fie tratate într-o manieră serioasă. Sunt lucruri care uneori se decid la cel mai înalt nivel şi, din experienţa noastră, la Iaşi am constatat că anumite probleme se pot rezolva doar la cel mai înalt nivel decident. Aici aş da ca exemplu problema secretarilor şi a contabililor pe care am rezolvat-o printr-o abordare directă a domnului prim-ministru Dacian Cioloş. Un dialog real este, aşadar, esenţial.

 Interviu realizat de Marcela GHEORGHIU

Pentru vizualizarea articolului accesati urmatorul link:

http://www.tribunainvatamantului.ro/pe-viitor-ar-trebui-sa-vorbim-nu-de-reforma-invatamantului-ci-de-modernizarea-lui/

Website Security Test